ForeverMissed
Large image
Stories

Share a special moment from Dody's life.

Write a story
April 19, 2019

Catatan ini adalah untuk mengingat kembali kehidupan ayah saya dan untuk menghargai cintanya dan perhatiannya. Saya selalu ingat bahwa dia adalah pria yang memiliki banyak motivasi positif dan setia mendukung keluarganya.

Dody Kurniawan Widjaja adalah nama ayah saya. Dia adalah ayah yang berdedikasi dan orang yang disiplin dalam bekerja keras yang selalu peduli dengan keluarganya. Ia juga dikenal sebagai Oeij Tjoen Hin.
Ayah saya lahir dalam kemiskinan di sebuah desa kecil, Tjimalaya, Jawa Barat dan dibesarkan di Jakarta, Indonesia.

Dia tumbuh dalam keluarga yang hancur ketika ayahnya (kakek saya) tinggal terpisah dengan ibunya (nenek saya). Ibunya sebagai orang tua tunggal bekerja sangat keras untuk mendukung dan mengasuh 7 anaknya. Ayah saya adalah anak ketiga dari keluarga Widjaja. Dia memiliki 4 saudara perempuan dan 2 saudara laki-laki.

Karena keluarga besar dan kemiskinan, ia memutuskan untuk tinggal bersama kerabatnya. Dia pindah di berbagai tempat. Di awal hidupnya, ibunya ingin dia melanjutkan pendidikan. Meskipun demikian, ia meninggalkan sekolahnya dan mulai bekerja di usia muda. Meskipun banyak kesulitan yang dia lalui, ayah saya tetap bersikap positif.
Pada tahun 1960, ia bekerja dengan pamannya yang adalah seorang pebisnis sukses di Jakarta tetapi ayah saya tidak mendapat bayaran untuk pekerjaannya. Pamannya berpikir bahwa menyediakan makanan dan penginapan sama dengan membayar pekerjaannya. Ayah saya bekerja di sana untuk sementara waktu.
Ayah saya pernah dipenjara selama berhari-hari karena ia membantu anjing pamannya yang diserang dengan kejam oleh seorang pemuda. Pria muda itu adalah putra seorang perwira umum. Itu menyebabkan masalah besar bagi ayah saya. Karena itu, dia dibawa ke penjara. Ibunya adalah satu-satunya orang yang mengamankan ayahku dengan bantuan dari seorang letnan yang baik hati.
Beberapa tahun kemudian, ayah saya pergi dari Jakarta untuk mencari nafkah di berbagai tempat. Dia berhasil bekerja dengan nelayan dan kemudian bekerja dengan pedagang makanan laut. Dia melakukan perjalanan lebih jauh dari kota asalnya. Meskipun dia jauh dari ibu dan saudara-saudaranya, ayah saya masih berinteraksi dan mendukung mereka secara finansial dan spiritual. Dukungan keuangannya memiliki dampak besar pada keluarganya untuk bertahan hidup. Karirnya mulai lebih sukses ketika ia bekerja sebagai pemasok produk di perusahaan makanan laut beku. Pengalamannya menjadi lebih berharga dan dia memutuskan untuk mengejar pekerjaan baru dengan posisi lebih tinggi. Itu menjadi kenyataan dalam hidupnya. Dia direkrut menjadi orang pertama yang bekerja sebagai manajer pengadaan untuk mendirikan perusahaan bekicot dan udang beku di Jawa Barat. Dia mengatur waktunya untuk bepergian ke berbagai tempat untuk membeli udang dan siput dalam kualitas dan kuantitas tinggi. Sejauh yang saya ingat, dia memberi tahu saya bahwa majikannya adalah perusahaan Indonesia pertama yang mengekspor produk siput beku dari Indonesia ke Prancis. Ia menjadi pembeli yang sukses dan pekerjaannya membuatnya bermigrasi ke Surabaya, Jawa Timur.
Pada usia 27, ayah saya menikahi Tan Po Ing, 24, yang adalah ibu kami. Tan yang sangat cerdas dan santai adalah pasangan yang cocok untuk ayah saya. Mereka memiliki 4 anak. Putri pertama mereka, Vivi lahir pada tahun 1975. Putra pertama mereka, Yopy, lahir pada tahun 1977, Yogi putra ketiga pada tahun 1979 dan Irvan, putra keempat pada tahun 1984.
Pada 1984, pekerjaannya tidak bertahan. Dia kehilangan karirnya dan perusahaan di Surabaya tempat dia mendirikan mengajukan kebangkrutan. Masalah keuangan tampaknya menjadi gejolak dalam keluarga. Ayah saya tetap tenang dan berpikir positif untuk menemukan cara untuk bertahan hidup. Akhirnya,Dia bekerja dengan salah satu sepupu ibu saya di Surabaya. Dia bekerja di film sewaan dan jadwal kerjanya bukan jam normal. Masalah keuangan membuat ibuku bekerja di rumah. Dia melakukan katering dan membuat kue untuk mendapatkan penghasilan tambahan.
Ayah saya mengejar pekerjaan baru di perusahaan ikan beku pada tahun 1991. Pada tahun 1994, ia mendapat pekerjaan baru yang memproduksi ikan teri kering di sebuah desa kecil di Tuban, Jawa Timur. Butuh ~ 8 jam untuk pulang pergi dari Tuban ke Surabaya. Dia memutuskan untuk pulang sekali dalam 3-4 minggu. Dia secara teratur memanggil kami ketika dia tinggal di kejauhan. Dia mengingatkan kita untuk menyelesaikan sekolah kita dan untuk mendapatkan pendidikan tinggi. Dia juga mendorong anak-anaknya untuk berdoa dan percaya kepada Tuhan Yesus. Lain, dia menyatakan dia tidak akan memiliki banyak aset yang bisa diwariskan kepada kita. Aset terbaik yang bisa dia berikan kepada kami adalah membayar biaya pendidikan kami. Karena itu, ia memotivasi kami untuk bersekolah dan untuk mencapai karir kami melalui pendidikan. Ketika dia bekerja di Tuban, dia kehilangan waktu keluarganya dan kami juga melewatkan waktu yang berharga sebagai seorang ayah di rumah kami.
Ayah saya mengundurkan diri dari pekerjaannya pada akhir tahun 2000. Ketika dia mengurus keluarganya, dia memutuskan untuk mengirim putri pertamanya ke luar negeri. Dia percaya ada masa depan yang cerah bagi anak-anaknya. Karena itu, ia mengirim semua anaknya untuk belajar di luar negeri. Sejak itu, dia pensiun dan tinggal bersama ibuku di Surabaya.
Ayah saya menderita COPD dan menjadi lebih buruk di akhir 2018. Ibu saya adalah satu-satunya orang yang dengan setia merawatnya dan menemaninya setiap menit. Ayah saya meninggal pada 07 Januari 2019 di rumah sakit RKZ, Surabaya.

Kami semua merasa sangat sedih dan kehilangan orang yang berharga di keluarga kami. Meskipun kita memiliki waktu yang sulit, namun kedamaian Allah dilepaskan dan menghibur kita dengan setia. Terima kasih kepada semua kerabat, teman, dan orang-orang yang membantu kami selama layanan pemakamannya.

Thank you

Shared by Dody Widjaja on 19th April 2019

My father is Dody Kurniawan Widjaja

April 19, 2019

Dody Kurniawan Widjaja is my father’s name. He is a dedicated father and a hard working- discipline person who always cares of his family. He was also known as Oeij Tjoen Hin.

My father was born into poverty in a small village, Tjimalaya, West Java and raised in Jakarta, Indonesia.

He grew up in broken family as his father (my grandfather) lived separately with his mother (my grandmother).His mom as a single parent worked really hard to support and to nurture her 7 children. My father is the third child of Widjaja family. He has 4 sisters and 2 brothers.

Due to a big family and poverty, he decided to stay with his relatives. He moved at different places. Early on in his life, his mother wanted him to pursue an education. Nonetheless, he dropped his school and started to work at young age. Despite a lot of hardships he went through, my father kept in a positive attitude.

In 1960, he worked with his uncle who was a successful business man in Jakarta but my father did not get any payments for his work. His uncle thought that supplying meals and lodging were the same cost as paying his work. My father worked there for awhile.

My father had ever been jailed for days as he helped his uncle’s dog that was being assaulted violently by a young man. The young man was a son of a general officer. It caused a big problem to my father. Thus, he was brought in to jail. His mother was the only person who secured my father with a help from a kindhearted lieutenant officer.

A few years later, my father left from Jakarta to make a living at different places. He managed to work with fisherman and then worked with a seafood trader. He traveled farther from his hometown. Even though he was far away from his mother and his siblings, my father still interacted and supported them financially and spiritually. His financial support had a big impact on his family to survive. His career began to be more successful when he worked as a product supplier at frozen seafood company. His experience became more valuable and he decided to pursue a new job with higher position. It became a reality on his life. He was recruited to be the first person who worked as procurement manager to establish a frozen snail and shrimp company in West Java. He managed his time to travel at different places to buy shrimps and snails in high quality and quantity. As far as I remembered, he told me that his employer was the first Indonesian company that exported frozen snail products from Indonesia to French. He became a successful buyer and His job led him to migrate to Surabaya, East java.

At 27, my father married Tan Po Ing, 24 who is our mother. The very bright and easygoing Tan was a perfect match for my father. They have 4 children. Their first daughter, Vivi was born in 1975. Their first son, Yopy, was born in 1977, Yog the third son in 1979 and Ivan timotius, the fourth son in 1984.

In 1984, his job did not survive. He lost his career and the company in Surabaya where he established filed a bankruptcy. Financial problems appeared to be turmoil in family. My father kept calm and thought positively to find a way to survive. Eventually,

He worked with one of my mother’s cousin in Surabaya. He worked at rental movies and his working schedule was not normal hours. Financial problem forged my mother to work at home. She did catering and baking to have additional income.

My father pursued a new job at frozen fish company in 1991. In 1994, he got a new job that manufactured dry anchovies in a small village in Tuban, East Java. It took ~ 8 hours to commute from Tuban to Surabaya. He decided to come home once in 3-4 weeks.

He regularly called us while he was living in a distance. He reminded us to finish our school and to obtain higher education. He also encouraged his children to pray and believe in Lord Jesus. Else, he stated he would not have a lot of assets that could be inherited to us. The best asset that he could give to us was to pay our education fees. Thus, he motivated us to go school and to achieve our career through education. When he was working in Tuban, he lost his family time and we also missed his valuable time as a father in our home.

My father resigned from his job in late 2000. As he cared of his family, he decided to send his first daughter abroad. He believed there is a bright future for his children. Thus, he sent all of his children to study abroad. Since then, he retired and lived with my mom in Surabaya.

My father had COPD and it got worse in late 2018. My mother was the only person who was faithfully taking care of him and accompanied him in every minute. My father died on January 07, 2019 at RKZ hospital, Surabaya.

All of us felt so sad and lost a valuable person in our family. Though we have difficult time, yet the peace of God is released and comforts us faithfully. Thank you to all relatives, friends and people who helped us during his funeral services.

Thank you for your love, care and support Papa. Rest in peace.

​Values from my father

April 19, 2019

I learned from his life experience how the reality of the prayer and Christian faith become to be real in my life.

Besides, my father has always been supportive, and taught me to learn how important the family values and success.

My father has proved himself and showed me that he is a dedicated father. His help and encouragement have formed me as the person today.

Thank you for your love, care and support Papa. Rest in peace.

https://www.facebook.com/dody.kurniawan.1865904

Share a story

 
Add a document, picture, song, or video
Add an attachment Add a media attachment to your story
You can illustrate your story with a photo, video, song, or PDF document attachment.